Kiek prekių reikia, kad apsimokėtų sandėlio valdymo sistema?

Sandėlio valdymo sistema dažnai siejama su didžiuliais logistikos centrais, kur prekių tūkstančiai, darbuotojų dešimtys, o paletės skraido tarsi bičių avilyje. Visgi, ar tikrai reikia milžiniško sandėlio, kad tokia sistema apsimokėtų? O galbūt jos naudą gali pajusti ir verslai su 100, 500 ar 1000 prekių?

Atsakymas paprastas – svarbiau ne prekių kiekis, o augimo tempas, klaidų kaina ir procesų painiava.

Problema ne kiekis, o kontrolė

Kai sandėlyje laikai 30 skirtingų prekių rūšių – atrodo, kad viską galima sekti „galvoje“ ar „Excel“ lape. Tačiau užtenka pradėti plėstis – atsiranda papildomos spalvos, dydžiai, tiekėjai, akcijos. Tuomet sistema padeda ne tik valdyti kiekius, bet ir išvengti brangiai kainuojančių žmogiškų klaidų.

Vienas pamirštas papildymas, dvi supainiotos siuntos ir jau tenka aiškintis su klientais, gaišti laiką, o kartais net grąžinti pinigus. Toks verslas dažniausiai neatrodo patikimas, tad galiausiai krentant jo reputacijai, deja, krenta ir uždarbio galimybės.

Kada sistema atsiperka greičiausiai?

Jei turi:

  • daugiau nei 100–200 prekių pozicijų;
  • kelių darbuotojų komandą, kuri dalijasi atsakomybėmis;
  • pardavimus keliais kanalais (fizinė prekyba + el. parduotuvė);
  • intensyvų sezoninį laikotarpį (pvz., šventės, vasara, mokslo metai).

Tuomet net paprasta sandėlio valdymo sistema atsiperka ne per metus, o per kelis mėnesius, tiesiog sumažinus praradimus, optimizavus likučius ir padidinus greitį. Sistemų opcijų yra gana daug, tad kiekvienas verslas gali rasti jam labiausiai priimtiną.

Ką dar duoda sistema?

  • Aiški prekių lokacija – nereikia klaidžioti po lentynas.
  • Greitesnis užsakymų surinkimas.
  • Tiekimo planavimas: matai, kada baigsis prekės, gali užsakyti iš anksto.
  • Inventorizacija be streso – viskas matoma realiu laiku.
  • Ataskaitos, kurios padeda priimti sprendimus ne „iš nuojautos“, o iš faktų.

O jei prekių tik kelios dešimtys?

Net tada sistema gali būti naudinga, ypač jei turi didelę apyvartą, nori automatizuoti veiklą arba planuoji plėtrą. Kartais ne kiekis, o verslo tempas diktuoja poreikį sistemai. Galiausiai, niekada nežinote – kaip greitai augsite, tad geriau būti pasiruošusiu.

Išvada paprasta – sandėlio valdymo sistema nėra tik dideliems. Ji skirta visiems, kurie nori mažiau chaoso, daugiau kontrolės ir augimo be galvos skausmo. O kiek prekių tam reikia? Kartais užtenka vos kelių šimtų – jei nori žinoti, kas vyksta sandėlyje, be spėlionių ir excelio loterijos.

Sandėlio valdymo sistema dažnai siejama su didžiuliais logistikos centrais, kur prekių tūkstančiai, darbuotojų dešimtys, o paletės skraido tarsi bičių avilyje. Visgi, ar tikrai reikia milžiniško sandėlio, kad tokia sistema apsimokėtų? O galbūt jos naudą gali pajusti ir verslai su 100, 500 ar 1000 prekių?

Atsakymas paprastas – svarbiau ne prekių kiekis, o augimo tempas, klaidų kaina ir procesų painiava.

Problema ne kiekis, o kontrolė

Kai sandėlyje laikai 30 skirtingų prekių rūšių – atrodo, kad viską galima sekti „galvoje“ ar „Excel“ lape. Tačiau užtenka pradėti plėstis – atsiranda papildomos spalvos, dydžiai, tiekėjai, akcijos. Tuomet sistema padeda ne tik valdyti kiekius, bet ir išvengti brangiai kainuojančių žmogiškų klaidų.

Vienas pamirštas papildymas, dvi supainiotos siuntos ir jau tenka aiškintis su klientais, gaišti laiką, o kartais net grąžinti pinigus. Toks verslas dažniausiai neatrodo patikimas, tad galiausiai krentant jo reputacijai, deja, krenta ir uždarbio galimybės.

Kada sistema atsiperka greičiausiai?

Jei turi:

  • daugiau nei 100–200 prekių pozicijų;
  • kelių darbuotojų komandą, kuri dalijasi atsakomybėmis;
  • pardavimus keliais kanalais (fizinė prekyba + el. parduotuvė);
  • intensyvų sezoninį laikotarpį (pvz., šventės, vasara, mokslo metai).

Tuomet net paprasta sandėlio valdymo sistema atsiperka ne per metus, o per kelis mėnesius, tiesiog sumažinus praradimus, optimizavus likučius ir padidinus greitį. Sistemų opcijų yra gana daug, tad kiekvienas verslas gali rasti jam labiausiai priimtiną.

Ką dar duoda sistema?

  • Aiški prekių lokacija – nereikia klaidžioti po lentynas.
  • Greitesnis užsakymų surinkimas.
  • Tiekimo planavimas: matai, kada baigsis prekės, gali užsakyti iš anksto.
  • Inventorizacija be streso – viskas matoma realiu laiku.
  • Ataskaitos, kurios padeda priimti sprendimus ne „iš nuojautos“, o iš faktų.

O jei prekių tik kelios dešimtys?

Net tada sistema gali būti naudinga, ypač jei turi didelę apyvartą, nori automatizuoti veiklą arba planuoji plėtrą. Kartais ne kiekis, o verslo tempas diktuoja poreikį sistemai. Galiausiai, niekada nežinote – kaip greitai augsite, tad geriau būti pasiruošusiu.

Išvada paprasta – sandėlio valdymo sistema nėra tik dideliems. Ji skirta visiems, kurie nori mažiau chaoso, daugiau kontrolės ir augimo be galvos skausmo. O kiek prekių tam reikia? Kartais užtenka vos kelių šimtų – jei nori žinoti, kas vyksta sandėlyje, be spėlionių ir excelio loterijos.

Gražina

Gražina paskelbė 711 publikacijas

Įrašų navigacija


Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas. Privalomi laukeliai pažymėti simboliu *

Jūs galite naudoti šiuos HTML tag'us:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>