Socialiniai tinklai – tai viena galingiausių platformų prekių ir paslaugų reklamai. Visgi, daugelis verslų, net ir investuodami dideles sumas – negauna tikėtino grąžos. Kodėl? Dažniausiai kaltos – strateginės klaidos.
Nesuprasta tikslinė auditorija – kalbama „visiems“, bet ne konkrečiam klientui
Vienas didžiausių reklamos socialiniuose tinkluose trūkumų – netikslus auditorijos apibrėžimas. Kai reklamos turinys kuriamas „visiems“ – jis dažniausiai nesudomina nė vieno.
Patarimas – prieš kurdami bet kokį reklaminį turinį, aiškiai apibrėžkite savo idealų klientą – jų amžių, pomėgius, elgseną internete, problemas ir poreikius. Pasinaudokite „Facebook Insights“, „Instagram Analytics“ ar kitomis įžvalgų priemonėmis. Kuo tiksliau kalbėsite konkrečiam vartotojui – tuo didesnė tikimybė, kad jis reaguos. Reklama socialiniuose tinkluose turi būti orientuota.
Tik pardaviminis turinys – jokių vertingų žinučių ar emocijų
Vartotojai socialiniuose tinkluose neseka prekių ženklų tam, kad visą laiką matytų reklaminius skelbimus. Jei jūsų turinys tik nuolatiniai pasiūlymai ir „pirkti dabar“ tipo žinutės – labai greitai neteksite sekėjų arba būsite ignoruojami.
Patarimas – laikykitės „80/20“ taisyklės – 80 % turinio turėtų būti vertingo, informatyvaus, įkvepiančio ar pramoginio, o tik 20 % – pardaviminio. Kurkite edukacinius vaizdo įrašus, naudokite istorijas („storytelling“), dalinkitės naudotojų atsiliepimais ar „užkulisiais“.
Prasta vizualinė kokybė – nuotraukos ir vaizdo įrašai be estetikos
Socialiniuose tinkluose vizualas – tai pirmasis kontaktas su potencialiu pirkėju. Tamsios, prastai sufokusuotos, neryškios nuotraukos ar neprofesionalūs vaizdo įrašai gali sukelti neigiamą įspūdį net apie pačią prekę.
Patarimas – investuokite į kokybišką turinį – naudokite gerą apšvietimą, paprastą foną, vaizdo redagavimo įrankius. Net ir išmaniuoju telefonu galima sukurti estetiškai patrauklų turinį, jei laikomasi bazinių fotografijos principų.
Reklama be strategijos – postinimas „iš oro“ be aiškaus tikslo
Daugelis verslų daro klaidą kurdami turinį be strategijos. Vieną dieną – akcijos, kitą – nuotrauka su citata, trečią – atsitiktinis produktas. Toks chaosas neduoda rezultatų.
Patarimas – turėkite aiškų turinio planą bent kelioms savaitėms į priekį. Nusistatykite tikslus – ar siekiate didinti prekinio ženklo žinomumą, ar pardavimus? Priklausomai nuo to, pritaikykite turinio formatą, toną, laiką ir reklamos biudžetą. Naudokite turinio kalendorių ir reguliariai analizuokite rezultatus.
Neatsakymas į komentarus ir žinutes – pamirštamas bendravimas
Socialiniai tinklai – tai ne tik informacijos sklaida, bet ir dvikryptė komunikacija. Jei neatsakote į vartotojų komentarus, klausimus ar atsiliepimus – rodote, kad jums nerūpi. Tai gali ne tik sumažinti įsitraukimą, bet ir pakenkti reputacijai.
Patarimas – skirkite laiko bendravimui. Atsakykite į komentarus, padėkokite už atsiliepimus, pasiūlykite pagalbą. Įsitraukimas didina pasitikėjimą ir vartotojų lojalumą. Žmonės perka iš žmonių – parodykite, kad esate aktyvus ir prieinamas.
Jeigu Jums yra reikalinga reklama Facebook, Linkedin, Instagram, Tiktok ar kituose socialiniuose tinkluose, kreipkitės į Digilab komandą.